نوشته های بلاگ  "2021"  از "بهمن"

بیده یا خودشور توالت فرنگی چیست و چه قابلیتی دارد؟

بیده در واقع یک قطعه خودشور در توالت های فرنگی است .آب لازم جهت شستشو از طریق بیده با فشار به داخل توالت فرنگی و در مسیر نشیمن فرد، هدایت شده و بدلیل فشار آب، شستشو را بدون نیاز به دست کامل میکند.

فواید استفاده از بیده توالت فرنگی

بهداشت بیده توالت فرنگی بدلیل فراهم کردن شرایط جهت شستشو بدون دخالت دست، عامل مهمی در حفظ بهداشت و سلامت افراد میباشد. از طرفی وجود بیده باعث عدم استفاده از شیلنگ در سرویس های بهداشتی شده که این نیز خود در حفظ سلامت و کاهش انتقال بیماری های پوستی تاثیرگذار است. 

 

نه تنها پزشکان و کادر درمان بلکه همگان بر این موضوع اذعان دارند که بسیاری از بیماریهای ویروسی از راه پوست منتقل و همه گیر میشود. بیماری کووید 19 که اخیرا" مردم دنیا را گرفتار کرده و بسیاری را به کام مرگ کشانده، مهمترین آنها بوده است. از این رو، امروزه مردم در پی یافتن راه هایی هستند که حداقل تماس با افراد دیگر را داشته و شاید به این طریق بتوانند از ابتلا به این قبیل بیماری ها مصون بمانند. استفاده از کالاهایی مثل بیده که موجب حذف ارتباط پوستی در شستشو میشود، قطعا" بیماری هایی از این دست را به حداقل رسانده و میتواند در شیوع اینگونه بیماری ها موثر باشد.  

از فواید دیگر این کالا میتوان استفاده راحت از آن هنگام شستشو و عدم نیاز به حرکت جهت استفاده از شیلنگ به ویژه برای افراد کم توان و سالمند را برشمرد. همچنین کاهش مصرف آب در صورت استفاده از بیده یکی دیگر از ویژگیهای کاربرد آن میباشد که در دنیای امروز مهمترین دغدغه بشر است.

این قطعه که زیر درب توالت فرنگی نصب میشود، بصورت نازل عمل کرده و با هدایت آب از شیر، آب را به داخل توالت انتقال میدهد. 

آب لازم جهت شستشو از طریق بیده با فشار به داخل توالت فرنگی و در مسیر نشیمن فرد، هدایت شده و بدلیل فشار آب، شستشو را بدون نیاز به دست کامل میکند.

انواع بیده توالت فرنگی

بیده ها به جهت جنس اتصالات و نیز نوع نازل آنها به چند گروه تقسیم میشوند:

1-بیده لوله ای با اتصالات پلاستیکی و برنجی
2-بیده شیلنگی با اتصالات پلاستیکی و برنجی

در بیده لوله ای انتقال آب از شیر تا نازل از طریق لوله و در بیده شیلنگی انتقال از طریق شیلنگ است.

مزایای بیده های لوله ای

بیده های لوله ای نصب راحت تری داشته و از آنجاییکه بطور کامل داخل توالت فرنگی نصب میشوند، ظاهر تمیزتری به توالت ها بخشیده و عدم نیاز به شستشوی آنها کاربرد راحت ترشان را ممکن ساخته است.